1.-6.klašu skolēnu stafetes ar uzdevumiem tekstpratībā

Skolēni piedalījās daudzveidīgās stafetēs ar dažādiem uzdevumiem, kuros bija jāzina gadalaiki un mēneši secīgi, nedēļas dienas pareizā secībā, jāaprēķina dotās izteiksmes un noteikts skaits bumbiņas jāiemet vārtos. Jānosauc alfabēts un jādarbina abas smadzeņu puslodes, izlecot attēlotās pēdu un plaukstu kustības. Jāsaliek cipari pulkstenī. Klases stafetēs kopīgi darbojās un palīdzēja viens otram, tika veicināta klases saliedēšana un sadarbība, kā arī trenēta izpratne par matemātikas, latviešu valodas un dabaszinības uzdevumiem caur sportiskām aktivitātēm. Īpašs paldies vecāko klašu skolēniem, kuri iesaistījās stafešu organizēšanā un vadīšanā: Laura Noriņa, Lelde Noriņa, Laura Bērziņa, Karlīna Torima, Gustavs Ailts, Toms Jansons, Kārlis Āboliņš, Kristians Aleksandrs Jerumanis, Ģirts Armands Ozoliņš.

Soc dien

Soc dien11Foto: Eduards Krūmiņš

Dzejolis kā dāvana!

Septembris Limbažu Valsts ģimnāzijā aizritējis dzejas noskaņās. Priecājāmies paši un dāvinājām dzejas prieku apkārtējiem gan savā skolā, gan pilsētā.

Šā gada dzejas dienu moto Dzejolis – dāvana.

7.-12. klašu skolēni katrs meklēja un izvēlējās savu dzejoli, kuru vēlētos dāvināt kādam īpašam cilvēkam. Tapa brīnišķīgi pārsteigumi – apsveikumi, kurus saņēma gan skolas darbinieki, gan nejauši Limbažu pilsētas ielās sastapti cilvēki.

 Skolotaju kolaza0000

Skolas gaiteni rotā dzejoļu - dāvanu izstāde – dzejoļi draugam, mammai un tētim, laipnajai pārdevējai, vienmēr smaidīgajai skolotājai u.c. Katru vizuāli noformēto dzejoli papildina sirsnīgs novēlējums adresātam.

kresli 1

kresli 2

kresli 4

1.-4. klašu skolēni veidoja dzejas krēslus. Gan skolas telpās, gan pagalmā katrs varēja piesēst dzejas krēslā un iegrimt iztēles un dzejas pasaulē.

 kresli 5

Glītrakstīšanas konkurss 5.A un 5.B klases skolēniem

Septembrī 5.klašu skolēni literatūras stundās apkopoja informāciju par skolas pieredzi, aptaujāja vecākus un vecvecākus par viņu skolas laiku. Secināja, kas kopīgs un atšķirīgs skolai agrākos laikos un mūsdienās.

Interesi skolēnos raisīja Aspazijas un V.Belševicas daiļdarbu fragmenti par daiļrakstīšanu jeb glītrakstīšanu - agrāk skolās tas bija obligāts mācību priekšmets. Tad nu nolēmām, ka klasē sarīkosim konkursu, lai noteiktu “Glītākā rokraksta īpašnieku”. Uzrakstīto vērtēja gan paši piektklasnieki, gan 4. un 6.klases skolēni.

Apsveicam Undīni Skreituli (5.A)  un Anci Kustavus (5.B), kuras ieguva titulu “Glītākā rokraksta īpašniece” un tika pie nelielām balviņām!

kopi 

Ērika Vilsona monoizrādi "Pazudušais dēls"

28.septembrī projekta " Latvijas Skolas soma" ietvaros 8.-12. klašu skolēniem bija iespēja noskatīties Liepājas aktiera Ērika Vilsona monoizrādi "Pazudušais dēls".

Ar minimālu rekvizītu pielietojumu- galds ar paceļamo virsmu, svecīte, ūdens pudele, trīs zīmuļi, daži sērkociņi- aktieris vispirms īsumā pastāstīja, kā top luga, kas ir tās pamatā, kāds ir lugu žanriskais iedalījums un kāda ir lugas kompozīcija. Pēc īsā ievada sekoja lomu sadalījums, katrai lomai no skolēnu vidus atrada varoņu prototipus. Un luga sākās... Apbrīnojama bija aktiera spēja pārvaldīt publiku, pirmkārt atceroties lomu sadalījumu, otrkārt, ar balss intonāciju panākt notikumu dramatismu. Kā zināms, traģēdijas pamatā, ir kāds konflikts, arī šoreiz tas bija neizbēgams. Aktieris Ē. Vilsons meistarīgi savija R. Blaumaņa varoņu konfliktus ar mūsdienu situāciju. Cilvēka būtība un paaudžu konflikti faktiski ir tie paši, tikai situācijas citas. Jaunieši, iejūtoties lomās, varēja pārdomāt savu rīcību, izvēli vai pat saskatīt līdzību ar galveno varoni Krustiņu, Pūlīšu Pauli, Ilzi vai Matildi, trako Ažu. Un vēl jo vairāk tapa skaidrs, kāpēc R. Blaumanis šo lugu nosaucis nevis par traģēdiju, bet bēdu lugu. Pēc lugas noskatīšanās skolēni labprāt dalījās pārdomās par redzēto, sevišķi tie, kuriem bija "jāspēlē" lomas. 

     oo  WhatsApp Image 2022 10 11 at 08.16.54

     Skolas soma LV100 krasains1

Piesakies Bebr[a]s izaicinājumam!

Aicinām piedalīties pasaulē lielākajā informātikas un loģiskās domāšanas izaicinājumā 4.-12.klasei, kas dod skolēniem lielisku iespēju pārbaudīt sevi un aizstāvēt arī savas skolas un klases godu.

Bebr[a]s ir vienīgais ārpusskolas aktivitāšu konkurss, kam nav nepieciešamas speciālas priekšzināšanas, tādēļ piedalīties aicināts ikviens skolēns, neatkarīgi no sekmēm. Konkursa laikā skolēni, izmantojot loģisko un algoritmisko domāšanu, risina aizraujošus uzdevumus, kas interesantā veidā prezentē dažādus informātikas pamatprincipus un teorijas.

Šogad konkurss norisināsies tiešsaistē no 7. līdz 27. novembrim. Bebr[a]s iespējams pieteikties gan individuāli, gan kā klasei. Reģistrētajiem dalībniekiem konkursa norises periodā būs pieejami uzdevumi, kā arī treniņversija ar iepriekšējā gada uzdevumiem. Uzdevumi jāizpilda vienu reizi, to izpildei izvēloties sev ērtu laiku konkursa norises periodā. Uzdevumus katrs skolēns pilda individuāli, pie sava datora, pieslēdzoties konkursa sistēmai.

Katrai vecuma grupai (4.klase, 5.-6.klase, 7.-8.klase, 9.-10.klase, 11.-12.klase) būs 15 dažādas grūtības uzdevumi. To izpildei dotas 35 minūtes, līdz ar to, varēsiet iekļauties vienā akadēmiskajā stundā.

Skolēni ar labākajiem rezultātiem tiks aicināti piedalīties konkursa otrajā kārtā un apbalvošanas pasākumā!

Reģistrējies un uzzināt vairāk par Bebr[a]s šeit.

Nenokavējiet pieteikšanos – reģistrācija līdz 1. novembrim!

bebras.png

Izzini Limbažu novadu!

Mēs lepojamies!

Mūsu skolas skolēns Eduards Krūmiņš jauniešu iniciatīvas projekta ietvaros ir izveidojis spēli “Kas tas i’? Izzini Limbažu novadu!”.

Šī ir izzinoša spēle, kurā ir iespējams izzināt Limbažu novada zināmākās, ievērojamākās un iecienītākās vietas un apskates objektus. Spēlē ir iekļauti gan attēli, gan QR kodi, tādējādi padarot šo spēli vēl aizraujošāku un interesantāku.

Aicinām spēlēt šo spēli pašiem, kopā ar radiem un draugiem, pavadot labi laiku un uzzinot ko jaunu par mūsu mīļo Limbažu novadu.

Lai izdodas! Dodamies ārā!

P.S. Ja ir interese par šo spēli un vēlies to iegādāties savā īpašumā, raksti e-pastu: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

            ed 1 ed 2

Miķeļdienas tirdziņš

28. septembrī Limbažu Valsts ģimnāzijas pagalmā norisinājās Miķeļdienas tirgus, kur liels un mazs ģimnāzists varēja pirkt un pārdot pašdarinātas lietas un pašu ceptus gardumus. Tirgošanās prieks bija vērojams ikviena Miķeļdienas tirgus dalībnieka sejā.

BeFunky collage

Collage 20220929 175041

Ekosistēma burkā!

9.klases, apgūstot tematu "Kā organismi saistīti ar vidi, kurā tie dzīvo? " un gatavojoties jaunajam starpdisciplinārajam eksāmenam, veic pētniecisko darbu. Darba mērķis ir izveidot pašpietiekamu ekosistēmu burkā, lai izprastu organismu savstarpējo saistību ekosistēmā, grupējot tos pēc enerģijas un vielu iegūšanas veida (ražotāji, patērētāji, noārdītāji) un mijiedarbības veida, izmantojot dažādus informācijas avotus, novērojot, reģistrējot un analizējot sava pētījuma rezultātus. Kā arī izprast dažādu faktoru ietekmi uz ekosistēmām. Projekts ir iesākts, ekosistēmas ir izdzīvojušas jau nedēļu un sākušas attīstīties. Izskatās, ka skolēni ir rūpīgi izplānojuši visus nepieciešamos apstākļus un sastāvdaļas. Redzēsim, kā viss izskatīsies pēc 4 nedēļām!

BeFunky collage76565

Dzejas burvības!

1.a klases skolēni ļāvās dzejas burvībai. Klasē notikušās pārvērtības rosināja iepazīt dzeju īpašā dzejas stundā. Kopā uzzinājām, ka dzejoli var izdziedāt, izspēlēt, rādīt ar kustībām, zīmēt, iedzīvināt multfilmā. Katrs varēja atrast īpašu vietu, kur norunāt savu izvēlēto dzejoli. Neparastas sajūtas pārņēma, atrodoties tumšā teltī un klausoties dzejoli par briesmīgo Šlopsteru Klopsteru. Cik lieliski, ka dzeja aicina smaidīt! 

             Collage 20220927 200725 Collage 20220927 201205